fredag

En vuxen kvinna att se upp till......

Tänkte skriva ett inlägg nu innan jag börjar plugga.
Har hittat fördelar med pluggandet som inte har med själva ämnet att göra.
Här handlar det om färdigheter som blir bättre då jag läser och skriver.
Jag lär mig att stava bättre, även så har jag en förmåga att kunna hålla koncentrationen i schack i alla fall en lite längre stund än innan.
För många herrans år sen då jag gick i skolan, så hade jag maskinskrivning som ett tillvals-ämne, min lärare var en äldre dam som var vid namn Anna-stina Wistrand, tror jag hon hette.
Denna äldre damen var en utmärkt lärare, som krävde disciplin och hade koll på oss alla, så att vi inte tittade på tangenterna, när vi skrev på maskinen.
Ingen av mina klass kamrater gillade denna dam, förutom jag.
Jag formligen älskade denna söta lilla fröken. För mig var hon ett underverk, som lät mig växa, flera centimeter på varje lektion med henne.
Idag vet jag vad det handlade om, det visste jag inte då. Hon såg mig hon såg mig, och mina tillgångar! Mina brister var inte viktiga för henne.
Hos denna dam var jag inte en misslyckad liten osäker tjej, som inte kunde stava. Utan hos henne var jag en vacker, söt, duktig, tonåring som fick lyckas.
Alldeles i början av sjuan blev jag inkallade till denna dam. Jag upplevde att hon hade de vänligaste, finaste ögon, en människa kan ha.
Hon klappade mig på kinden och sa till mig.
Du är en underbar lite tjej, som håller på att bli vuxen. Det är inte lätt, framför allt inte för dig, som känner en sådan stor skam över att du inte stavar så bra.
Du ska veta, att det är en tillgång när du ska skriva maskin, för du får inte titta på tangenterna som du ska trycka på.
Utan skärmen som du har över tangenterna, är där för att du ska känna dig fram. Pappret du ska skriva av är redan stavat, så om du gör som det är tänkt att du ska göra, så blir det inte fel.

Denna lilla söta dam var för mig ett underverk, som lät mig bli bra på något.
För jag blev grymt bra på att skriva maskin snabb och hade en djäkla koll på alla tangenter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice lärare.. vissa finns.

Nu finns det tre nya inlägg som du måste läsa på psykiatrin.blogg.se :)
Och så sitter jag å väntar på fler dumma citat, så kommentera om du har nått på lager :)
Plus att du ska kolla in metastasen
psykiatrin.blogg/barntabu!
Kram P

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service