söndag

Till Min StudieKamrat som är Guld värd

När jag satt här i sängen och kände hur jag totalt hade misslyckats med min första tenta.
Min upplevelse, mitt misslyckande, och min skam över att berätta för min barn över att trots att de var snälla gav mig tid och passade upp mig under tentan, så var jag en misslyckade skit som inte klarade av sex frågor på en tenta....

Mitt beslut om att bränna upp boken hejdades av ett mial, från min studie kamrat.
Som jag inte kände var det som stoppade mig.
Ett lite lägre brev om att inte ge upp och välmenande ord om att jag duger.....
Vid min skärm satt jag och log lite trotsigt, hur kunde hon veta det som aldrig hade träffat mig? Vad vet hon.

Men hennes meningar gjorde något med mig, jag la undan datorn, la min bok på sin plats, tog en promenad.
Kom hem läste brevet igen, samtidigt med hennes rader, flög det vilda tankar runt mig.
Vågade tankar och tankar som jag inte vanligtvis tänker.

Tänk om hon har rätt?
Tänk om det är så att jag kan det men, behöver göra om studie tekniken.
När jag skrivit ett tack brev till henne, så bestämde jag mig för att pröva om det kunde vara så.
I min kammare ställde jag ordning, fixade dokument och hittade på frågor som skulle kunna vara möjlig på tentan.
Där efter la jag ner massor av kraft, på att formulera mig, hitta på rubriker så att jag hittade svaren när jag skulle tenta.
Och det var just detta som behövdes.
Massor av tid och en struktur som krävde sin kvinna, blev till efter min studie kamrats brev.
Någon där ute hade skrivit ord till mig som talade till min drivkraft, som jag innan inte hade hittat, några ord på en skärm, av en människa långt borta, hade tagit sig tid att läsa vad jag skriver i min blogg.
Denna någon hjälpte mig, att ta till det sista krutet för att lyckats.
Hon måste varit min ängel.
Någon där ute, såg till att hon på något sätt upplevde att här skall skrivas.
Något där ute, såg till att jag öppnade ett brev som jag annars inte hade öppnat, efter som jag inte kände till avsändaren.
Denna någon som skrivit brev var utsänd till mig, enligt Kaj Pollaks bok.
Av denna någon skulle jag sedan lära mig något, om mig själv.

Denna någon tog sig tid att skriva några rader i ett mail, dessa rader har förändrat något i mitt liv. Som för mig redan nu, är något som jag kommer att ha med mig resten av mitt liv.

Hon visste sanningar om mig, som jag inte trodde mig ha.
Denna kvinna är värd en guld stjärna, hon är speciell.
Idag och just nu, är hon värd massor av tacksamhets tankar av mig, men just nu i skrivandets stund blir det bara en:
Tack! Jag känner stor tacksamhet över att du just då tog dig tid, att kämpa med att få in en kommentar i min blogg.
När du inte lyckades, så gav du inte upp.
Utan valde i stället, att skicka via min privata mail, dina ord är en del i mina lyckade studie resultat.
Min utsända ängel eller vad det nu är, du lärde mig något stort om mig själv.
Tack, för att du finns och för din uppmuntran, din värme och dina rader.
De värmer.
Jag är hedrad då du tittar till min blogg ännu, det betyder mycket för mig.
Tack för ditt uppmuntrande och stöd under denna tiden.
Tack, läs gärna vidare, skicka mail emellan åt.
Jag lovar att jag skall besvara, själv skicka emellanåt.

Njut av våren, som snart är ett faktum,njut och lev livet.
Jag önskar dig massor av guldklimpar, varje dag.
Massor av små ögonblick av livets alla ljus glimtar, som smörjer upp och fyller oss med energi. Du är en energi källa, dina rader till mig fyller mig, med energi kickar i mina studier.
Tack ännu en gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ - har läst ditt inlägg... Vilken tur att jag skickade det där mailet den dagen. Det var inte särskilt genomtänkt, bara en intuitiv känsla att "den tjejen är ju superduktig, hon får bara inte ge upp!". Så det blev ett mail direkt från hjärtat. Som du vet lever jag mina dagar tillsammans med min 25-årige son som har Aspergers, så någonstans i mig finns det nog en rebell som inte går med på att smarta människor inte skall få lyckas på grund av saker de inte själva råder över. Trots att de kämpar och kämpar i stark motvind...
Jag kan inte med ord beskriva mina känslor när jag läser dina snälla ord, det får bara bli TACK! för att jag har fått "lära känna" dig. Du delar så generöst med dig av dina tankar och ditt liv och det ger mig mycket mer än böckerna vi läser. Så slutsatsen är väl att vi båda har fått med oss så mycket mer än själva teorin i den här kursen.
Nu önskar jag dig Lycka till i dina fortsatta studier. Och nu vet du ju att DU KAN!
Må allra bäst!
önskar Ann-Kristin

malix sa...

Ja, jag har äntligen förstått att jag kan. Jag är helt otroligt enormt bra på att studera. Det gäller bara att hålla uppe glöden....
Och Tack ännu en gång och lycka till må allra bäst och njut av livet

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service