måndag

Morgon tankar......

en morgon, en familjefar har gett sig iväg tidigt innan någon av oss andra vaknade. Barnen har duschat, ätit frukost, borstat tänder, packat ihop och gått till skolan. Min dag skall ägnas till studier, inköp och div plock ifrån helgens bravader. Som varit en lugn härlig helg när väl min stora son kom hem. Han var hos en kompis i fredags och det var väl inte helt okey denna fredagen.
Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer. Idag har jag fattat vad som menas med detta uttryck, sent ska syndaren vakna. Men det är ju en himla tur att jag vaknat.
Idag förstår jag min mamma mycket bra, då hon vill sätta gränser för mig.
Även om jag inte tyckte om det så ska jag vara glad över de gränser hon i alla fall satte, och idag så tycker jag nog att de gränserna var ganska få lätta.
En dag när mina barn som vuxna tänker tillbaka på sin tonårs tid. så kommer de nog att tänka i samma banor som jag gör idag.
Det kommer nog även de tänka att, Ja herre gud vilka gränser de var ju ganska lätta att hålla mamma fattade ju inget, det var så lätt att lura henne.

Inga kommentarer:

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service