lördag

Trädgård

Morgon kaffe är upp drucket, min dag har börjat. Idag verkar det som inte vädret kan bestämma sig, vilket gör det svårt för mig att bestämma mig för hur jag ska tillbringa min dag. Ska jag vara här inne och tillbringa dagen i huset, eller ska jag ta mig ut och rensa ogräset. Jagar jag ogräset i min rabatt, så slipper jag kanske det resten av hösten. Jag slipper att gå runt och reta mig på det. Så för många är valet enkelt. Men inte för mig det är så svårt att gå över tröskeln, ta tag i det, för jag känner ett motstånd. Just nu och vädret blir min ursäkt. För jag vet om jag tar tag i det så glömmer jag tiden, kommer känna mig ganska nöjd efteråt, fast lite öm i min kropp. Vad är det som gör att jag har ett sådant motstånd till trädgårdsarbete? Varför kan inte jag gilla denna uppgift? Hur gör ni andra för att trivas ute i trädgården? Eller är det bara så enkelt att ta sig i kragen och bita i det sura äpplet och gå ut? Nu tittar till och med solen fram så nu finns det ingen återvändo måste nog ut....... ha det gott alla

Inga kommentarer:

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service