fredag

MAMMA MIA, ABBA

Det var en film värd att se och den kommer jag att se flera gånger. Film e ju bäst på bio och Mamma Mia var en humoristisk film, med många skratt hela salongen var fullsatt, alla som var där brast ofta ut i skratt. Vilka skådespelare visste inte att Merelin Streep kunde sjunga. Hon kunde verkligen det. Ofta slog mig tanken, Musiken i filmen kunde varit specialskriven för just filmen. Musik som gjordes på sjuttitalet går fortfarande hem. Stellan Skarsgård var otroligt duktig i sin roll och det var en upplevelse att se han sjunga. NU är jag en stor beundrare av både Merelin och Stellan så för mig blev det en dubbel pott dyrkan, eller rättare skrivet tre dubbel eftersom i mina unga år var stor fan a utav ABBA och får fortfarande rysningar av välbehag då jag lyssnar på deras musik. Musiken håller än idag , om hundra år kommer de fortfarande veta vilken musik Gruppen ABBA spelade. Vår tids Bellman kanske. Kan ju till och med skryta lite om att jag har alla skivor de gjort, förr hade jag två eller tre stora flytt kartonger med Abba bilder mm. Tyvärr ställde jag dem på en vind, så möss och råttor fick sig ett regält skrovmål av bilderna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med! En helt underbar film, man blev så glad utav den! Ska se den fler gånger :)

malix sa...

visst e det härligt med musiken och filmen

malix sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service