fredag

Min Nya Strattegi den vetenskapliga studien av....

Kallt är det både inne och ute.
Fast i går kväll satt jag om min lilla tjej och pratade.
Vi kom fram till att det är ju snart vår ute snart kan vi öppna fönster och dörrar.
Släppa in vårlusten och gå ut och bränna vårat skinn.
Min vår och sommar längtan har jag färgat av på min dotter.
Även hon är född mitt i vinten så sent som i december, kan just därför vi längtar så förfärligt efter sommaren.

Jag längtar till ljuset som jag faktiskt märkt att det börjar närma sig nu.
Nu är det här snart, det börjar ljusna tidigare på morgonen nu. snart kan vi börja ana små krokusar ute.
Det är även snart min trädgårds förfäran kommer att sprida sig.
Har funderat på vilka mål jag ska ha i år min strategi förra året funkade inte!
Då hade jag bestämt mig för att fint väder,var på tvång av en timma ute i trädgårdens rabatter .
Tur för mig, att jag kan skylla på dåligt väder!

Men så dåligt väder, som jag försöker ge sken av var det faktiskt inte.
Bör även erkänna att de fina dagarna var jag nog med säkerhet ute i trädgården, fast i stället för att stå dubbelvikt i en rabatt låg jag nog i solstolen och brände upp mig.
Min trädgård borde vara lite bättre skick om jag skulle hållit mig till min strategi

Jag borde bo i en lägenhet med plast blommor! För även inomhus misshandlar jag min blommor, de borde ha lvm och sol och alla tvångslagar som finns.
För jag kan verkligen inte ta hand om blommor.

Min farmor har tränat mig sen jag var liten, och varje år har hon påmint mig om att det nu är dax att byta jord, ge dem näring knipsa av vissna blad mm och åter mm.
Skulle jag tenta av detta ämne med krukväxter skriftligt, så hade eller borde jag haft högsta betyg.
Men vid praktiska bestyr så borde jag mina blommor tvångs om händetagas.

För jag är en blomster misshandlare på högsta nivå,, ena stunden dör de av uttorkning sen dör de drunkningsdöden, där efter av vårluften, som jag börjar släppa in i början av februari.
Ursh, vilken usel blomster skötare jag är.

Jag skall hädan efter bara önska mig plats blommor i present så jag har gröna fina blommor året om.
Fast de kanske dör de när de kommer hem till mig.

Våga vägra blommor skall bli min nya strategi, skall kanske starta en studie om hur en trädgård blir utan min omtanke, även mina blommor inom hus borde ingå i denna vetenskapliga forsknings studie.

Ja så är det, min nya strategi är:
1. att jag endast i vetenskapligt syfte nu undersöker hur
2. Trädgård och inom hus blommor evolutionärt
3. genom naturens lagar,
4. utan manipulationer och
5.mänsklig närhet överlever
6. av rent evolutionära överlevnads strategier klarar sig utan den mänskliga omvårdnaden av mina blomster mördar händer.

Inga kommentarer:

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service