måndag

Fria val

ett par rader innan forumet idag. sitter just nu med en stor kopp te tv på nere och tv på upp ungdomar i källaren och ungdomar i vardagsrummet lill tjejen tränar handboll och lillkillen kommer snart hem.
Min dag har varit jobb plugg och möte nu skola snart. Är det så man tar hand om sig själv??? HMM.. Det är tyvärr så jag tar hand om mig själv, just för tillfället. OCH trots vad behaviorismen säger om fri vilja, så :Jag har valt det själv, jag valde in på skolan, jag valde att tacka ja, jag valde att jobba där jag gör, och jag valde att gå på möte idag, jag valde att dricka te, till kvällen oj vad många val jag gjort idag, och de säger att vi inte har en fri vilja. Ja där är vi inte överens, men vi får väl se om jag kanske väljer att byta åsikt och ändrar min uppfattning om fri vilja. Men livet blir nog rätt tråkigt om jag inte väljer...

Inga kommentarer:

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service