söndag

Migrän

kvällen har gjort sitt intrång och de små är nattade.
Dagen till ära har innefattat huvudvärk för mig även min son. Vi lider båda av migrän.
Vid dessa attacker har jag en overklig känsla och en dovhet i koppen då huvudvärken ger med sig. Idag skall jag även vara tacksam över att den gick över efter ett par timmar, för ibland vill den sitta i tre fyra dagar.
Det ända som hjälper emot dessa attacker är plant läge och slutna ögon.
Jo en annan sak hjälper också, vilket är migrän tabletter och att se till att inte sova för länge på morgonen.
Vare sig migräntablett eller tidig morgon blev det för mig i dag, vaknade ju vid halv åtta vilket är försent. Jag måste upp innan sju, för att slippa huvudvärk.
Jag brukar ju vakna av mig själv, utan problem.
Men så var inte fallet idag. Migrän tabletten skall intagas, vid första känningen av krämpan vilket var svårt, då den kom när jag sov.
Vaknade i och för sig till vid första känningen, men orkade inte gå upp. Utan istället blev det en meningslös tanke om att de går över.
Vilket är en tanke som jag varje gång i efterhand, säger att inte en gång till! Utan nästa gång tar jag min tablett vid första känningen.
Har väl sagt så till mig själv, sen jag fick min medicin för en 20 år sen.

Ibland lär man sig aldrig, och detta är en sådan planka som jag aldrig kommer att lära mig av.
Frågar mig själv varför jag inte gör det.
För migrän är verkligen inte något som jag uppskattar, när ska jag lära mig?
I alla fall var det inte denna gången heller.
Utan jag ger hoppet om att nästa gång, då ska jag verkligen ha fattat. Att den gången skall jag verkligen se till att vakna i tid, gå upp ta min tablett och vara symptom fri.

Ja vem vet kanske det är så .......
Den som lever få se
Man skall inte ge upp hoppet.
Nästa gång vet jag om jag har lärt mig....

Inga kommentarer:

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service