söndag

Jula

Ännu en gång gav vi Jula chansen att visa att de duger som affär. Vi skulle ändå till stan, så vi tänkte gå upp och fråga dem en gång till, om våran jakt på cykeln de gjort så mycket reklam för. Det Jula vi besöker ligger i Uddevalla. Cykeln står på utsidan med prislapp på 1250 kronor nu, en höjning från 795 till 995 och nu 1295. Ingen fara på taket med det.
Då vi frågade killen i receptionen om cykeln blev vi till och med bjudna in i affären, som om han redan innan visste vilka vi var.
Glada i hågen, gick vi villigt in i butiken och följde honom som tåget på rälsen. Längst inne i affären smet han sedan in på lagret. Vi stod och väntade ca 10 minuter, sen kom killen tomhänt ut, meddelade oss om att det inte fanns en cykel, den hade inte kommit.

Då fick jag ett litet spel på den stackars killen. Han kan ju inte riktigt hjälpa att jag väntat så länge som två månader på denna cykel. I ögonvrån såg jag att min man vände på klacken och gick, så utan diskussion sa inte tack eller hejdå vilket faktiskt hör till då jag brukar gå.
Lite längre bort i affären tyckte min man att jag gått för hårt ut, mot denna expedit.

Men varför kan inte dessa expediter vara ärlig och säga som det är, att den cykeln har aldrig funnit och kommer inte att kunna handlas, utan den är bara till för att locka kunder till att köpa en av de dyrare cyklarna. Det är ju så öppenbart att det ligger till så...

Ännu ett brev ska jag sända till Julas kundtjänt från min blogg, det förra fick jag inget svar på.
Det kanske är så att de stackare som jobbar där inte ens kan skriva, eftersom jag inte fått något brev, så väljer jag att tro det. För det skulle ju vara ganska enkelt för dessa anställda att skriva nån rad om att de beklagar det som inträffat och de ska åtgärda det så fort som möjligt. Men jag tycker inte det är min uppgift att lära Julas personal detta.

Nu vill jag här med meddela att jag inte tänker att köpa en ända pryl till på jula förutom att det kommer att bli min uppgift ett tag fram över och kolla om cykeln finns där...

Har haft ett kort där som jag kommer att klippa sönder. Sen ska jag radera ut att denna affär någonsin har varit en affär utan mera ett ställe som LURAR folk på pengar och cyklar. Fy skäms för JULA!!!!
Om ni nu ska ut och köpa cyklar, så välj ett annat ställe än jula!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det denna cykel du menar? Ring Kundtjänst
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=630004

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service