onsdag

Studie teknik tips.....?

har kämpat på ganska bra idag. Pluggat pluggat och pluggat......
En sak som jag har svårt för, i och med detta, är då jag ska anteckna. Först börjar jag med små nätta tanke kartor, med några få ord. Orden som om seglar på små moln ser ganska vackert ut, då jag gör det. Sen får jag en ny idé, som blir ännu bättre, som innehåller lite mera fakta.... Problemet blir att den nya kartan med så mycket mera info, är så mycket bättre. Så jag börjar om från början med mina anteckningar, som blir mera innehållsrika och mera utförliga. Vad händer sen tror ni???? Japp ännu en ide som är ännu bättre, och allt där till och jag börjar om från början igen. Vilket till slut leder till att jag inte kommer framåt, utan det stannar upp och blir bara halv klart. För idéerna poppar ju upp då jag kör fast, och inte fattar .....
Jag behöver studie hjälp, och struktur som jag ska hålla mig till...... Detta saknar jag, har inte en aning om hur jag ska göra. Hade behövt en kurs i detta tror jag, undra om det finns någon sådan ... Har just fått en ny idé, så jag har inte tid att skriva mera
Ha det gått alla ,......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag känner igen det där hur du funkar när du pluggar, för jag är precis likadan. Det är just därför jag inte har pluggat vidare, fast jag så gärna vill.
när jag har fått min utredning och fått hjälp, då jäklar ska det bli ngnting av den här tjejen oxå. Kram för att du delar med dig av hur det är för dig för att jag har lite svårt att sätta ord på hur jag är, men det du skriver är klockrent. Kul att få info av dig oxå. Jag får ju massor av Johnny både när det gäller adhd och hjälp med mitt beroende.

malix sa...

jag trodde i min vilda fantasi att livet skulle bli så mycket enklare då jag fick min diagnos men tyvärr så är jag det samma idag med samma problem det ända som är så otroligt mycket bättre är att jag idag ger mig själv mera förståelse vilket är en djä... tur det för jag var en ganska elak kompis mot mig själv förr krävde så mycket av mig som jag idag inte kräver jag gillar mera läget med mig själv

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service