söndag

Driva företag är inte min modell........Anställning är bra för mig

en härlig eftermiddag med god söndagsstek och lite paj till efterrätt. Jag gillar söndagar och jag gillar de söndagar som jag anstränger mig lite extra. Idag var en sådan dag, steken är ju rätt enkel att göra bara den får koka länge det är tillbehören som är till som gör det gott. God sås gjord på massor grädde en klick med gele i, så skyn från steken det är det som gör det!
Jag tycker om att laga mat, mat som tar tid gärna flera timmar. Grytor som ska puttra eller gratänger mm. Väl lagad mat som görs med omtanke och kärlek.
I min ungdom gick jag restuarang skolan efter skolan, arbetade jag på olika restuaranger. Hade även ett litet gatukök under en tid. Tyvärr är inte jag en bra arbetsgivare, utan kräver massor av dem som jobbade. Efter ett tag gav jag upp, Kiosken tog för mycket av min tid, vi var aldrig lediga jag och min dåvarande man. Jag gillar inte heller att ha så mycket att ha koll på fakturor, varor, revisorer och banktider att passa mm. Har inte heller isen i magen, som du förmodligen måste ha då du ska driva företag. Nej jag gillar att vara vanlig anställd. Göra min tid, vara ledig då jag är ledig.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Mysig söndag :)

Är själv egenföretagare som efter tre år just upptäckt det samma som du, så nu skall här läggas ner och jag skall återerövra "min tid"

kanske barnen kan få en södagsstek innan de blir stora nog att flytta hemmifrån :)

malix sa...

Ja det tiden är viktig tycker jag.
Det finns annat att lägga tid på än arbete. tur att du kom på det nu och inte om 10 år. Söndagsstek eller inte det får i allafall en mamma som har tid då du hittar annat att göra :)

Anonym sa...

Tips: du kan betygsätta och skriva omdömen om tidigare eller nuvarande arbetsgivare anonymt på www.jobinside.se

Hejhej

Englas ljus ska brinna

Englas ljus ska brinna
får aldrig slockna

page rank

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service